ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
Αφιερωμένη στη μνήμη του κορυφαίου μυστικού θεολόγου και φωτολαμπούς αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου η Σταυροπηγιακή και Συνοδική Ιερά Μονή αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου βρίσκεται τρία χιλιόμετρα έξω από τον Κάλαμο Αττικής σε πανοραμική τοποθεσία.
“Έτσι όπως ξεχωρίζει ανάμεσα στα πεύκα αιωρούμενη στο γαλάζιο φόντο της θάλασσας και του ουρανού, αποτελεί εσωτερικά και εξωτερικά το αγιοπνευματικό “περιστέρι” των κατοίκων του κεντρικού νομού της χώρας. Αυτό το ίδιο “περιστέρι” που κατέβαινε σαν φωτιά από τον ουρανό και στεκόταν στο κεφάλι του αγίου Συμεών κάθε φορά που λειτουργούσε επί 48 ολόκληρα χρόνια μπροστά στα έκθαμβα μάτια όσων συμμετείχαν στο μυστήριο ” καθώς σημειώνει γνωστός δημοσιογράφος καθημερινής εφημερίδας των Αθηνών.
Η Μονή θεμελιώθηκε την 1η Ιουλίου 1986 και την 13η Ιουλίου 1987: την 1η Ιουλίου με την επίσκεψη του σεπτού Γέροντος Πορφυρίου, ο οποίος ευλόγησε δαψιλώς με ευχές και προσευχές και με σταυροειδή ευλογία όλον τον τόπο της νέας Μονής προλέγοντας με ευφροσύνη και τη μελλοντική της διαδρομή μέσα στην εκκλησία. Την δε 13η Ιουλίου με τον αγιασμό για τη θεμελίωση των πρώτων κελλιών, όπου και πάλι παρέστη ο πολυσέβαστος Γέροντας και κατέθεσε την “ταπεινή του προσευχή”, καθώς είπε, σαν πολύτιμο θεμέλιο λίθο στο νέο μοναστήρι. Εξίσου πολύτιμους λίθους αποτελούν οι ευλογίες των ετέρων δύο οσίων Γερόντων των ημερών μας, του Γέροντος Παϊσίου και του Γέροντος Ιακώβου. Ο μεν πρώτος έδωσε εκ των προτέρων την ευλογία και τις νουθεσίες του για την ανέγερση της Ιεράς Μονής, ο δε δεύτερος κατά τα πρώτα βήματα της πορείας της.
Στις 25 Αυγούστου 1993 η Ιερά Μονή προήχθη με ομόφωνη απόφαση της ΔΙΣ σε Σταυροπηγιακή και Συνοδική.
Το καθολικό της, προς τιμήν του οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου, θεμελιώθηκε στις 11 Οκτωβρίου 1988 και τα θυραναίξια τελέστηκαν στις 10 Οκτωβρίου 1993. Τώρα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, καθώς και τρία από τα παρεκκλήσιά του ( το πρώτο προς τιμήν των αγίων Τιμοθέου Ευρίπου του εκ Καλάμου, Δαυίδ του εν Ευβοία και Ιωάννου του Ρώσσου – το δεύτερο των αγίων Βαρσανουφίου του Μεγάλου, Ιωάννου του Προφήτου, Σερίδου, Δωροθέου και Δοσιθέου – και το τρίτο των αγίων Φωτεινής της Σαμαρείτιδος και Αικατερίνης της πασόφου ). Παράλληλα, με την ευλογία του προστάτου αγίου και τη συμπαράσταση των ευλαβών χριστιανών, πραγματοποιήθηκαν και κάποια άλλα μικρά έργα στο Μοναστήρι.
Απομένει να ολοκληρωθεί η αγιογράφηση του Ιερού Ναού και η αποπεράτωση του Μοναστηριού (οικοδόμηση νέων κελλιών κ.α., ώστε να μπορεί να δεχθεί νέους μοναχούς), με την ευλογία της Ιεράς Συνόδου, που εδώ και χρόνια το περιβάλλει με την αγάπη της, και τη βοήθεια φιλομόναχων χριστιανών, που καταθέτουν εδώ την εξομολόγησή τους και των οποίων οι ψυχές οικοδομούνται παράλληλα με την Μονή. Γιατί όπως έγραψε ο Φώτης Κόντογλου για τον άγιο Συμεών: ” …εκείνος ο φτωχός και καταφρονεμένος καλόγερος που έζησε στα 1000 μ.Χ., δηλαδή 900 χρόνια πριν από μας, έσχισε σαν πύρινο μετέωρο αυτούς τους 9 αιώνες κι έφταξε ως τον καιρό τον δικό μας, φωτοβόλος κι άφθαρτος σαν ήλιος, για να δώσει ζωή κι ελπίδα στους σημερινούς ανθρώπους… “.
Βέβαια κατά τη διάρκεια αυτών των ετών απαιτήθηκαν κόποι και θυσίες πολλές “για να δομηθεί το ιερό αυτό Καθίδρυμα όπου, με αρχέτυπο τον Θείον Συμεών, δοξάζεται ο εν Τριάδι Θεός, μεγαλύνεται η Πάναγνος Θεοτόκος, σώζονται και θεούνται ψυχές και ο λαός του Θεού ευρίσκει πνευματικήν ωφέλεια και οικοδομήν”, καθώς έγραψε για την Ιερά Μονή ο κορυφαίος σύγχρονος διδάσκαλος του Ορθοδόξου μοναχισμού Γέρων Θεόκλητος Διονυσιάτης.
Σκοπός της Μονής, όπως αναφέρει το Τυπικό της, είναι: “…ο αγιασμός και η εν Χριστώ τελείωσις των αδελφών αυτής δι’ ακριβούς ασκητικής βιωτής, ως αύτη διαγράφεται εν τω Ιερώ Ευαγγελίω και ως παρεδόθη υπό των οσίων και θεοφόρων ασκητικών πατέρων και διδασκάλων του κοινοβιακού μοναχισμού και μάλιστα εν ταις κτητορικαίς διαθήκαις ενίων εξ αυτών (Παχωμίου του Μεγάλου, Θεοδώρου του Στουδίτου, Αθανασίου του Αθωνίτου, Χριστοδούλου του εν Πάτμω, Αθανασίου του Μετεωρίτου κ.λ.π.), εξόχως δε ως τυπούται εν τω φωτολαμπεί βίω και ταις θεοπνεύστοις διδαχαίς του προστάτου ημών, κορυφαίου δε διδασκάλου της εν Χριστώ ζωής και σοφωτάτου αλείπτου των μοναζόντων οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου”.
Το πρόγραμμα της Μονής είναι παραδοσιακά μοναστηριακό. Τελείται καθημερινά η Θεία Λειτουργία και σχεδόν όλες οι προβλεπόμενες από το μοναχικό τυπικό αγρυπνίες. Καθημερινά προσέρχονται χριστιανοί από τα πέριξ χωριά, από την Αθήνα και πολλές επαρχίες για εξομολόγηση. Καλλιεργούνται συστηματικώς τα μοναχικά εργόχειρα, όπως: αγιοπατερικές εκδόσεις, βυζαντινή αγιογραφία, μοσχοθυμίαμα, κηροπλαστική, κομποσχοίνια κ.λ.π.
Πηγή: www.ecclesia.gr